Contributie en kampbijdragen

Deelname aan weekend- en zomerkamp

Weekendkamp:   ± € 10,00 tot ±€ 17,50

Zomerkamp:        ± € 40,00 (Bevers/ Explorers)

± € 80,00 (overige junioren)

Bijdragen voor weekend- en of zomerkamp van de seniorenleden kunnen hoger uitvallen doordat zij (soms) naar het buitenland gaan en bijzondere activiteiten uitvoeren.

Één keer per jaar gaan de speltakken gezamenlijk op zomerkamp. We trekken er dan samen op uit om gedurende een week bezig te zijn met diverse activiteiten zoals zelf koken, pionieren, excursies en uitstapjes. Op kamp slapen de kinderen in tenten op een terrein dat naar het thema van het kamp is ingericht.

De oudere speltakken kunnen er ook voor kiezen om niet samen met de junioren op kamp te gaan, maar zelf hun tenten op te slaan in bijvoorbeeld het buitenland. De Pivo speltak gaat zo steevast ieder jaar naar het buitenland.

Zomerkampen

Weekendkamp-en

De meeste speltakken gaan bij Scouting Leonardus één of meerdere malen per jaar op weekendkamp. Zij overnachten dan in tenten of in een blokhut. Overdag en ‘s avonds is men dan bezig met bosspelen, speurtochten, uitdagende activiteiten en natuurlijk ook samen ravotten.